STEAM nodarbības sākumskolā
8.novembrī Kalnciema vidusskolas sākumskolas skolēni piedalījās STEAM nodarbībās.
Nodarbības sniedza iespēju bērniem radoši un aizraujoši apgūt dabaszinības, tehnoloģijas,mākslu un matemātiku. Šajās nodarbībās skolēni ne tikai ieguva jaunas zināšanas, bet arī attīstīja kritisko domāšanu, sadarbības prasmes un spēju risināt problēmas. Radošie eksperimenti un praktiskie uzdevumi palīdzēja bērniem saprast, kā mācības var būt gan interesantas, gan noderīgas ikdienas dzīvē.
1.klases skolēni aizrautīgi pētīja mežu un tā daudzveidīgos slāņus – no sūnām un krūmiem līdz varenajiem kokiem. Bērni uzzināja, ka Latvijas meži var būt gan lapu, gan skuju, gan jaukti, un katram no tiem ir savas īpatnības. Nodarbībā skolēni veidoja arī pašu gatavotus meža modeļus, izmantojot dabas materiālus un radošas idejas. Šī pieredze palīdzēja bērniem labāk izprast dabas pasauli un tās nozīmi mūsu ikdienā.
2.klases skolēni ar aizrautību pētīja vēju un tā radīto enerģiju. Nodarbības laikā bērni sprieda par to, kā rodas vējš, kā cilvēki izmanto tā spēku un kāpēc tas ir labs enerģijas avots. Pēc nelielas izpētes un sarunām skolēni ķērās pie praktiskās darbošanās – katrs bērns izgatavoja savas vējdzirnavas. Kad tās bija gatavas, bērni pārbaudīja, cik ātri griežas viņu radītās dzirnaviņas un izmēģināja kā mainās griešanās ātrums vējam pūšot no dažāda attāluma. Nodarbības dalībniekos bija vērojams īsts pētnieku gars – bērni aizrautīgi plānoja, kā savus modeļus uzlabot, lai tie grieztos vēl labāk un ar steigu devās pārliecināties vai uzlabojumi devuši rezultātu. Šī nodarbība palīdzēja saskatīt to, ka, lai gan neredzams - vējš var būt noderīgs, ja vien prot izmantot tā enerģiju gudri un radoši.
3.klases skolēni iepazina magnētu īpašības un to praktisko pielietojumu. Viņi mērīja dažādu magnētu stiprumu, izmantojot dažāda materiāla priekšmetus un attāluma testus, lai noskaidrotu, kuri magnēti pievelk visjaudīgāk. Skolēni arī salīdzināja magnētu formas, pētot, kā stieņu, pakavu un disku magnēti atšķiras pēc darbības. Noslēgumā viņi izgatavoja paši savu radošo darbu, kurā magnēti tika izmantoti kustību vadīšanai, tādējādi radoši pielietojot iegūtās zināšanas. Pēc veiktā darba tika spēlētas dažādas magnētiskās spēles.
Publikāciju sagatavoja sākumskolas skolotāja Undīne Spriesle