Erasmus projekta "What's your c@de?" mobilitāte Itālijā

17.06.2022.

Latvijas, Itālijas, Zviedrijas un Polijas skolēni un pedagogi bija priecīgi, ka Erasmus projekta pēdējo mobilitāti var organizēt tiekoties, nevis kā virtuālo tikšanos. Kalnciema vidusskolas skolēni šai mobilitātei gatavojās jau pirms tās - veidoja virtuālo avataru, kurš ietērpts latviešu tautas tērpā, sastādīja un tulkoja avatara stāstu par Latviju, tās tradīcijām un cilvēkiem.

30.maijā ieradāmies partneru skolā Locorotondo. Katra delegācija tika sagaidīta ar valsts himnu un nelielu dāvaniņu. Visi projekta dalībnieki tika sakārtoti nelielās jauktās starptautiskās grupās ar gidu - itāļu skolēnu, kurš mūs izvadīja iepazīšanās ekskursijā pa skolu - mācību kabinetiem, skolotāju istabu, bibliotēku, sporta zāli. Katrā skolas telpā mūs sagaidīja skolēns, kurš pastāstīja par mācību telpu. Arī nākamā aktivitāte - Kahoot spēle/tests par Itāliju, bija itāļu skolēnu vadīta. Aizraujoša, kultūru un vēsturi izzinoša bija aktivitāte Locorontondo vecpilsētā, bija jāatrod kontrolpunkti, kuros mūs sagaidīja itāļu skolnieks ar QR codu, šo kodu noskenējot, ieguvām vairāk informāciju par šīs vietas vēsturi.

31.maijā projekta aktivitātes sākās ar jaunu prasmju un zināšanu apguvi - skolēni mācījās, kā darboties ar Ozobot robotiem, kā likt tiem doties vēlamajā virzienā, pagriezties, vai griezties ap savu asi. Skolēni darbojās starptautiskajās grupās, sadarbojoties izdomāja un izveidoja maršrutu pa kuru robotiņš dosies, apceļojot valsti. Šajā uzdevumā tika izmantoti Latvijas virtuālajā aktivitātē izveidotie katras valsts 3D simboli. Novietojot katras valsts kontūrkartes uz grīdas, visi dalībnieki izveidoja vienotu maršrutu ceļošanai - Zviedrija - Latvija - Polija - Grieķija - Itālija. Ar gandarījumu un prieku dalībnieki atbalstīja Ozobot ceļojumu pa kopīgi izveidoto maršrutu!

Šī diena bija ļoti piesātināta, jo tālāk ar autobusu devāmies uz pusdienu vietu  pie Adrijas jūras. Gan skolēni, gan pedagogi varēja baudīt lieliskos laikapstākļus, piekrastes ainavu un komunicēt, iepazīties, sadraudzēties. Pēc pusdienām sākās nākamā aktivitāte - programmēšanas spēle pludmales smiltīs, kas attīstīja domāšanu, nostiprināja programmēšanas un sadarbības prasmes.

1.jūnijā skolēni apguva jaunas sadarbības prasmes, tiešsaistē visi strādājot pie projekta aktivitāšu grāmatas. Skolēniem patika grāmatu papildināt ar attēliem, animācijām, foniem un tekstu. Iegūtās prasmes ar tiešsaistes rīku Canva.com viņi varēs izmantot arī turpmāk.

Nākamajā aktivitātē projekta dalībnieki ieguva jaunu informāciju par partneru valstīm, klausoties avataru stāstos. Latvijas delegācija avatara stāstu papildināja ar muzikālu sveicienu, dziedot latviešu tautas dziesmu "Bēdu manu lielu bēdu!".

Projekta noslēgumā tikāmies skolā, kur mūs sagaidīja gan skolas direktore, pedagogi, vecāki un skolēni. Projekta dalībnieki saņēma sertifikātus. Skolas direktorei nodevām sveiciena suvenīrus no Latvijas, Jelgavas. Uz šo pasākumu bija ieradusies arī Locorotondo televīzija. Pēc oficiālās daļas, skolēni savā starpā komunicēja, iepazinās, arī sadraudzējās.

Latvijas delegācija no šīs mobilitātes aizveda sev līdzi ne tikai silto sauli un zilās debesis, bet arī daudz jaunu zināšanu, prasmju, uzlabotas angļu valodas zināšanas, bet galvenais - draugus.

Inese Zvaigznone

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko pārlūkošanas pieredzi. Lasīt vairāk Sapratu